چگونه با نرم افزار Picasa کار کنیم
 

چگونه

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم


1. جدیدترین نسخه این نرم افزار را از این آدرس دریافت نمایید. بسته به نوع سیستم عامل شما، نسخه مناسب به شما پیشنهاد می شود.

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم

2. وقتی اولین بار این برنامه را باز می کنید، می توانید به برنامه اجازه دهید تا کل درایو کامپیوتر شما را اسکن کند و یا اینکه تنها پوشه خاصی، برای تصاویر موجود در آن اسکن شود. تصاویر به نمایش در خواهند آمد. در این نوع به نمایش در آمدن، تصاویری که ممکن است فراموش کرده باشید را خواهید دید. اگر تصاویرتان در پوشه ای غیر از My Pictures، My Documents و یا Desktop باشد، می توانید روی Tools/Folder Manager کلیک کنید و آنها را اضافه کنید. برنامه تصاویر مربوط را در پوشه های مربوط به خودشان نشان خواهد داد.

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم

3. روی عکس مورد نظرتان دو بار کلیک کنید تا تصویر مورد نظر، برای ویرایش به نمایش درآید.

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم

4. دکمه های اصلی ویرایش
– نخستین دکمه در جعبه ویرایش، Crop است که برای برش دادن قسمت های تصویر است که می خواهید برای استفاده داشته باشید. اندازه تصویر را پس از اصلاح کردن، با کلیک روی Apply تایید کنید.
– دومین دکمه Straighten است که می تواند یک گوشه ی شیب دار را درست کند. با استفاده از این ابزار، و با کلیک بر روی شبکه و کشوی عکس و کشیدن آن می توانید عکس را صاف کنید و پس از آن Apply کنید تا تغییرات ذخیره شود.
– دکمه سوم، Redeye، کاملا مشخص است که برای برداشتن نور قرمز داخل چشم در تصویر استفاده می شود و آنها را با مربع سبز رنگ مشخص می کند. اگر برنامه نور قرمزی را از قلم انداخت، با کشیدن موشواره در کنار آن نقطه می توانید از برنامه بخواهید تا آن را نیز تعمیر کند و البته با کلیک بر روی نقاطی که به اشتباه برنامه قرمز تشخیص داده، آن نقاط را به رنگ قبل درآورید و پس از آن Apply کنید تا تغییرات ذخیره شود.
– چهارمین دکمه I’m Feeling Lucky است که نور و رنگ تصویر را به طور خودکار تنظیم می کند. این دکمه بیشتر برای تصاویر تار و مه آلود مناسب است.
– پنجمین دکمه Auto Contrast می تواند کنتراست تصویر را به سطح بهتری افزایش دهد.
– دکمه ششم که Auto Colour نام دارد، رنگ تصویر را از کدری در می آورد.
– دکمه هفتم Retouch است که می تواند نقاط تاریک تصویر را بردارد و اگر گرد و غبار روی لنز دوربین تان وجود داشته، آن را از روی تصویر حذف می کند. پس از کلیک بر روی این دکمه، روی نقاط معیوب عکس کلیک کنید، سپس موشواره را به کناری ببرید تا تصویر درست شود. پس از آن Apply کنید تا تغییرات ذخیره شود.
– هشتمین دکمه Text است که می توانید به وسیله آن متن روی عکس قرار دهید. روی این دکمه کلیک کرده و متن را در هر کجای تصویر که می خواهید، قرار دهید. از صفحه ای که در کنار تصویر ظاهر شده، نوع فونت، اندازه، رنگ و میزان وضوح آن را تعیین کنید. پس از آن Apply کنید تا تغییرات ذخیره شود.
– نهمین و آخرین دکمه این بخش Fill Light است که می تواند در صورت تاریک بودن تصویر، آن را روشن تر کند. نوار موجود در این قسمت را به بالا و یا پایین بکشید تا میزان نور تصویر تنظیم شود.

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم

5. دکمه های موجود در بخش میزان سازی (Tuning)
– نوار Fill Light تقریبا همان کاری را می کند که آخرین دکمه بخش قبل انجام می داد. با بالا و پایین بردن نوار، نور تصویر تنظیم می شود. این دکمه بیشتر زمانی به کار می آید که فراموش کرده باشید فلاش دوربین خود را روشن کنید.
– نوار Highlights رنگ های روشن روی عکس را روشن تر و واضح تر می سازد. زمانی از این دکمه استفاده کنید که می خواهید نقاط روشن برجسته تر شوند.
– نوار Shadows عکس ابزار Highlights عمل می کند. وقتی که می خواهید نقاط تیره را تیره تر بسازید، از این ابزار استفاده کنید.
– نوار Colour Temperature گرمای عکس را تغییر می دهد. آبی سرد است و قرمز گرم. اگر می خواهید تصویر آبی تر باشد، نوار را به سمت چپ ببرید و سمت راست، تصویر را قرمزتر می کند.
– نوار Neutral Colour Picker پخش بودن رنگ روی تصویر را حذف می کند. روی آیکون چشم قطره چکان کلیک کنید و سپس روی محل سیاه خنثی، خاکستری و یا سفید تصویر کلیک کنید تا رنگ تنظیم شود.

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم

6. دکمه های قسمت تاثیرها (Effects)
– دکمه Sharpen لبه های تصویر را تیزتر می کند. زمانی از این دکمه استفاده کنید که عکس تار و بدون فوکوسی گرفته باشید. روی Sharpen کلیک کرده و سپس نوار Amount را حرکت دهید تا تغییر دلخواه تان انجام شود. پس از آن Apply کنید تا تغییرات ذخیره شود.
– دکمه Sepia حالتی قدیمی با رنگ قرمز و قهوه ای به تصویر می دهد. دکمه B&W تصویر را به صورت کلاسیک و سیاه و سفید در می آورد. دکمه Warmify به تصویر گرما می دهد (همانطوری که در قسمت Temperature گفته شد).
– دکمه Film grain تصویر را به حالت قدیمی و اسلایدهای فیلم در می آورد. این دکمه در حقیقت ترکیب Sepia و B&W است.
– دکمه Tint تصویر را با رنگی که می خواهید می شوید.
– دکمه Saturation اشباع رنگ تصویر را تنظیم می کند.
– دکمه Soft focus فوکوس تصویر را در محلی که انتخاب کردید، ملایم تر می کند. این ابزار به طور دستی، نقطه و یا شی خاصی را در تصویر برجسته تر می سازد.
– دکمه Glow به تصویر درخشندگی می دهد، مخصوصا دور محل های روشن تر.
– دکمه Filtered B&W عکس را به گونه ای تغییر می دهد که تصور می شود این عکس با دوربینی سیاه و سفید و فیلتری رنگی گرفته شده است.
– دکمه Focal B&W کل تصویر را به صورت سیاه و سفید در می آورد، به جز حول آن نقطه ای را که شما تعیین کنید.
– دکمه Graduated Tint قسمت بالایی تصویر را فقط رنگ می کند، که البته برای ویرایش تصاویری که از آسمان گرفته شده مناسب است.

چگونه با نرم افزار پیکاسا کار کنیم


7. به اشتراک گذاری تصویر دیجیتالی
روی Upload کلیک کنید تا بارگذاری تصویر بر روی آلبوم دیجیتالی پیکاسا آغاز شود. این امر در صورتی امکان پذیر است که حساب کاربری در این سایت داشته باشید.
روی Email کلیک کنید تا تصویر به صورت ایمیل برای دوست تان ارسال شود. می توانید انتخاب کنید که برنامه ایمیل پیش فرض تان این کار را انجام دهد، که البته کمی پیچیده می شود که با پیکاسا کار کند و یا اینکه می توانید از حساب جیمیل خود استفاده کنید، چرا که بسیار ساده تر انجام می شود.
روی دکمه Print کلیک کنید تا تصویر پرینت شود. البته می توانید قبل از پرینت، مشخصات آرایش (Layout Preferences) تصویر را تنظیم نمایید.
با کلیک بر روی Export می توانید تعیین کنید که تصویر در CD و یا DVD رایت شود و یا اینکه تصویر را به فلش خود منتقل کنید.

نکات و هشدارها

علامت سبز کنار جعبه تصاویر، تصویر را در قسمت تصاویر نگه می دارد، حتی اگر بخواهید پوشه های دیگری را به آن اضافه کنید.
اگر می خواهید قرمز بودن چشم در تصویر را درست کنید، میزان بزرگنمایی را روی ۱۰۰ درصد قرار دهید.
دایره قرمز رنگ کنار قسمت تصاویر می تواند یک صفحه را کامل خالی کند.
اگر از تغییراتی که اعمال کردید راضی نیستید، می توانید از Undo و یا Redo در بالای صفحه استفاده کنید و یا از دکمه های ترکیبی Ctrl+Z استفاده کنید.

تا به حال از پیکاسا بهره بردید؟ به نظرتون این نرم افزار به درد چه کسانی می خوره؟

 


نظرات شما عزیزان:

سولماز
ساعت23:58---12 آذر 1393
سلام. دانلود این نرم افزار را هم قرار بدید.تا با استفاده از آموزشهاتون بتونیم انجامش بدیم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 آبان 1393برچسب:, | 16:42 | نویسنده : باقری |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کینگ بلگ